søndag 28. februar 2010

Denne helga...

... Har jeg sittet time etter time i skjulet. Dessverre forgjeves :(. Det kom ingen hønsehauk. Jeg ser det det er flere som mangler rovfugl-besøk på åteplassene sine for tiden...

Er det kulda som gjør det? Har de nok mat andre steder? Ikke vet jeg, men det kan jo høres ut som en god nok grunn det. De eneste jeg hadde besøk av var kråka og skjæra. De hadde fest!

Skjæra forsynte seg grådig av rådyret. Det var også revespor helt inntil åtet. Dessverre virker det som om den opererer mest i nattens mørke timer.

Denne karen på andre siden av sundet er derimot en tålmodig skapning til alle døgnes tider. Den sitter der konstant!
I dag ble det en tur for å se etter dyrespor inne i skogen. Her er bilde av meg og Raizan min :D

Vi fant sklispor etter oteren og masse revespor. Knokler etter byttedyr og markeringer. Det er tydeligvis stor reveaktivitet i skogen ved der vi bor. Får vi revevalpbilder i år også kanskje?

post signature

5 kommentarer:

  1. Hei.
    Ja det er ikke alltid motivet er på plass så det blir mange timer med å bare sitte der å vente. Desto mer spennende når det dukker opp. Tror det er mye rev overalt igjen. Såg bare en med skabb i fjor. Desto mer positivt er det at det er så mye ferske harespor i snøen så de har tatt seg opp også. Håper det kan være mulig å observere de når en har med kamera :)
    Ha ei flott fotouke.

    SvarSlett
  2. Takk for det :D. Ja, det er en tålmodighetsprøve å ville ha full klaff på minnebrikken ;).
    Mye rev her ja tror jeg...det lover vel desverre ikke godt for rådyrene. Men, nå er det riktignok mange av dem også så det blir vel en viss balanse allikevel! Flott å høre at det er harspor å observere :D
    Mvh Linda

    SvarSlett
  3. Hei Linda

    Det er nå godt at du får litt selskap av skjære og kråke på forringen så du får holde deg i litt aktivitet:-)
    Godt at du har fått flere flotte haukebilder før den glimtet med sitt fravær.
    Den kommer sikkert tilbake igjen selv om det var bom denne gang for selv med tilgang på gratis mat så jakter de jo selv eller kommer over noe å knaske på i skogen som har strøke med. Å glemme forringen din nei det gjør den ikke å selv om den ikke var der så har den sikkert kontroll med forringen vil jeg tro...
    Har selv hatt mangel av fugl i ørnecamoen så de har sikkert kommet over en hjort ol.som de spiser på. Har egentlig nesten gitt opp for i år men eg skal legge ut 40kg til med mat så får eg se om det kommer noen ørner innom igjen nå som det har blitt noe mildere i været og.
    Satt 7timer i camo i går uten napp det var hauker innom dagen før og i dag igjen så de er litt av og på. Så musvåk og hønsehauk som fløy forbi for å sjekke selv om de ikke gikk ned. Har og lagt ut en del dø svaner på isen til havørnene men selv de har forsvunnet nå kun kråker og ravn igjen.
    Kjenner at jeg ser frem til våren og mindre camoflasje for heller å gå på oppdagelsesferd i skogen.
    Fine bilder,koselig og godt bilde av deg og hunden i vinterlig miljø:-)

    Ha en fin kveld:-)

    Mvh Rune

    SvarSlett
  4. Hei Rune!
    Tusen takk for hyggelig kommentar!
    I går fikk jeg heldigvis rapport om at hun satt på åtet så da er ikke alt håp ute ;)
    Koselig å høre at du liker bildene mine :D

    Mvh Linda

    SvarSlett
  5. Hei Linda, vanvittig fine fuglebilder du presenter.
    mvh
    Liv ")

    SvarSlett

Heisann! Hyggelig om du legger igjen en kommentar på bloggen min ;)
Hilsen Linda