onsdag 31. mars 2010

En snartur på Smøla

Min påskeferie er veldig kort i år, det ble derfor en snartur på Smøla sammen med Hilda. Der møtte vi også Monika Frisvold Vågan. Det ble mye kjøring frem og tilbake, eller skal vi si rundt og rundt... Det første vi fikk se var en ravn som satt i veikanten på Frostadheia. Når vi kom inntil den fikk vi se en voksen havørn sitte i grøfta og spise på en hare...


Den fløy selvfølgelig med en gang vi stoppet bilen....



Det var mye havørn å se, men de var også vanskelige å komme innpå.

Nede i fjæra lå store isflak! Det føltes litt arktisk ut!


Spennende linjer i isen!

Heiloen hadde ankommet Smøla, men også disse var svært vanskelige å komme innpå...



Sangsvaner i hopetall!

Det begynte å regne utpå ettermiddagen. Sjøorren brydde seg nok ikke om det, men vi satt kursen til hytta. En koselig tur, synd vi ikke fikk mer tid sammen med Monika og Wigdis...

post signature

6 kommentarer:

  1. Det er flott på Smøla selv om det er mange år siden jeg var der sist.. Var der mange ganger som liten da mor mi hadde budd på Edøya.
    Ørner er ikke så lett å komme innpå bare sånn uten videre :) Må bruke LANG tid da.
    Ønsker deg ei fortsatt fin Påske.

    Arnfinn

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar! Ja, det er vanskelig å komme innpå ørnen, derfor er jeg glad vi har hytte der. Man må som du sier bruke tid på det! Det beste er vel båt. Det nærmer seg med stormskritt tiden for å hive den uti sjøen ;)
    God Påske!
    /Linda

    SvarSlett
  3. Hei Linda

    Da er jeg også heime.
    Vi får planlegge en tur til smøla seinere...muligheter for ørnesafari er det jo også til sommeren.
    Ikke det store, men har opplevd mange våryre fugler.. tror jeg fant en enkel bekkasin i dag!
    vi snakkes og fortsatt god sommer!

    monika

    SvarSlett
  4. Jepp! Jeg blir med :D

    /Linda

    SvarSlett
  5. Hei! Bilde av ørna i miljø (bilde 5 spesielt) er kjempefint. Et godt bevis på at ikke bare sylskarpe nærbilder fra båt eller åteplass kan være tiltalende å se på. Det er jo i situasjoner slik du har tatt bilde her de fleste vil kjenne seg igjen i. Veldig bra etter min mening, bilde gir meg "villmarksfølelsen" :-)

    SvarSlett
  6. Takk for det, hyggelig!
    /Linda

    SvarSlett

Heisann! Hyggelig om du legger igjen en kommentar på bloggen min ;)
Hilsen Linda