mandag 7. februar 2011

Mimrer




Hos meg er det husrenovering inne og regn/sludd/kuling/storm ute og da blir det lite fotografering. Været i seg selv kunne jo bidratt til spennende motiver, men tiden strekker dessverre ikke til...
Da er det gøy å bla i arkivene! Denne gangen kom jeg over en tur fra 2007 som jeg og Hilda hadde. Vi hadde en strålende helg i fuglefjellet på Runde. Dette er en perle for foto/natur/fugleinteresserte. Det var mye fugl i fjellet når vi var der og selv med billig utstyr synes jeg at bildene ble ok. Jeg hadde den gangen en Olympus E-500 med et  Zuiko 40-150mm f/4-5,6. Dette er nok det objektivet jeg har fotografert aller mest med. Til den prisen er det er utrolig hendig objektiv! Det skal sies at det var før jeg kjøpte 300mm f/2,8 og jeg hadde nok foretrukket det i dag, men jammen gjorde det jobben før 300mm'eren kom i hus! Det viser vel egentlig at man kan få ok bilder med rimelig utstyr om man er på rett sted til rett tid. Anbefales!

Resten av bildene kan du se her.

Ha en fin dag!

post signature

5 kommentarer:

  1. Praktfulle bilder av lunden :)

    SvarSlett
  2. Heigei Linda.

    Flotte bilder du viser oss av havets papegøye dette. Virkelig en vakker fugl dette, gleder meg til får et gjensyn med lunden.

    SvarSlett
  3. Koselig med mimring da. Flotte ble de bildene av den søte Lunden. Det er ikke så lenge til vi kan dra en tur nå!!!! Snart.
    Klem fra Hilda (Skynd deg å bli ferdig med husprojektet)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for hilsener!
    Jeg gleder meg også til et gjensyn med denne flotte fuglen :D

    Ja Hilda, nå haster det med dette husprosjektet hehe...

    Hilsen Linda

    SvarSlett
  5. Hei igjen, og velkommen som følger på bloggen min,..det var veldig hyggelig! :)

    Inspirerende og lærerikt å se på alle de flotte bildene dine, og gleder meg til jeg kanskje blir like flink med kameraet en dag...:)

    Har sett på bildene av es-jenta di, og du verden så flott hun er! De er veldig like ja :) Kjenner litt til Kennel Streitkampen, og vet at de har avlet mange både gode og pene hunder. Har også sett på dine tidligere hunder, og falt pladask for Pinto. For en vakker pointer!! Har 15 år med pointer bak meg, og er veldig glad i den rasen. Tuva er min første es, og jeg er veldig fornøyd med henne også. Synes vel at de to rasene er ganske like på de fleste områder...største forskjellen er vel egentlig pelsen. :) Lettdresserte, trivelige og gode jaktegenskaper er i alle fall min erfaring med begge raser...

    Blir gøy å følge med videre her...

    Ha en flott uke, og lykke til videre med husprosjektet...:)

    SvarSlett

Heisann! Hyggelig om du legger igjen en kommentar på bloggen min ;)
Hilsen Linda